Beställning och leveransvillkor
Vi har 18-årsgräns på köp (om inte målsman skriftligen godkänner köpet)
Beställning
Det är enkelt och säkert att handla i webbshoppen. I nuläge levererar vi till bestämda leveransställen. Priserna innehåller mervärdesskatt på 14 eller 24%. Priset, som är i kraft i köpögonblicket, syns bredvid respektive produkt. För företag med giltigt moms nummer (EU VAT) och som finns utanför Finland innehåller priserna ingen mervärdesskatt (dvs. produkterna säljs momsfritt).
Prisinformation
Alla priser i webbutiken innehåller mervärdesskatt.
Betalning
Vid leverans
Beställningen kan om så önskas betalas med bankkort, MobilePay eller kontant i samband med leverans, om det alternativet väljs.
Visma Pay
Med Visma Pay kan du betala din beställning med ett internetbankkonto, en plånbok, ett betalkort (kredit/debet), en faktura eller en delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Fellow Lasku, Fellow Yrityslasku, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debet-, Visa Electron-, MasterCard- och Debet MasterCard betalkort.
Kontakta Visma Pay
Visma Payments Oy (företags-id FI24865594)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: +358 9 315 42 037 (vardagar 8-16)
Adress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand, Finland
Leveranser och Frakt
Leverans sker med Posten. Normalt 1-3 dagars leveranstid inom Finland. Leveranskostnaden räknas per vikt och är utskriven vid beställning.
Outlösta paket
För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 30 euro. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad enligt prislista.
Ångerrätt
Eftersom vi säljer livsmedel har inte produkterna returrätt.
Garanti och reklamation
Om någon produkt är skadad, bristfällig eller felaktig, bör kunden meddela oss om detta omedelbart. Anmälan om felaktig produkt bör göras inom tre dagar från mottagande av produkten. Om ersättning för orsakad skada överenskoms från fall till fall. Meddela om fel: info@hemmanet.fi
Adress för reklamation:
Oy Hemmanet Ab
Fo-nummer: 2538404-7
Bengtsvägen 176
64610 Övermark
FINLAND
Vid reklamation gäller:
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice på info@hemmanet.fi Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.
Vid eventuell tvist följer vi Konsumenttvistenämndens rekommendationer.